Wednesday 7 October 2020

 

 UPCOMING ETAL ONLINE SEMINAR EVENTS

                        

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί σε προηγούμενο μήνυμά μας σχετικά με τον προγραμματισμό των δράσεων του Συλλόγου μας για την τρέχουσα σχολική χρονιά, 

ο Σύλλογος θα πραγματοποιήσει 2 διαδικτυακές εκδηλώσεις εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, στις οποίες μπορείτε από σήμερα να εγγράφεστε. Η συμμετοχή και στις δύο εκδηλώσεις είναι ΔΩΡΕΑΝ για τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του Συλλόγου για το έτος 2020-21. Η καταβολή της ετήσιας συνδρομή σας (15€) μπορεί να γίνεται με κατάθεση  στην τράπεζα Πειραιώς στον παρακάτω λογαριασμό, με αιτιολογία το ονοματεπώνυμο σας:

GR7101726060005606064581221

1. 1. "Place-Based Education: A pedagogical tool for creativity, innovation, and social justice". Διαδικτυακή διάλεξη με προσκεκλημένη από τις Η.Π.Α. ομιλήτρια την καθηγήτρια Dr. Mary J. Leou, σε συνεργασία με την ΕΕΠΕΚ.

      Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2020, 18:00 μ.μ.

Φόρμα εγγραφής: https://bit.ly/3iBw2ie  

Καταληκτική προθεσμία εγγραφής: Τετάρτη 14 Οκτωβρίου

2. 2. “Making Connections. Διαδικτυακό συμπόσιο του TESOL Greece σε συνεργασία με το Σύλλογo Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ν. Λάρισας (ETAL), υπό την αιγίδα του Larissa Learning City. 

      Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020, 10:00 π.μ. - 14:00 μ.μ.

Φόρμα εγγραφής: https://bit.ly/3ixXi16  

Καταληκτική προθεσμία εγγραφής: Παρασκευή 23 Οκτωβρίου

Η διαδικασία εγγραφής σας και η αποστολή του link σύνδεσής σας σε κάθε εκδήλωση θα ολοκληρωθεί μετά από επιβεβαίωση της καταβολής της ετήσιας συνδρομής σας.

Περισσότερες πληροφορίες στη γραμματέα του Συλλόγου, Μαρία Παπαδημητρίου, kathigites.agglikon@gmail.com, τηλ. 6947848569

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
 

TESOL Greece - ETAL Symposium

SPEAKERS


Dr. Trisevgeni Liontou


1. Title: "Online Teaching & Testing Resources for EFL Teachers: The 

               Way Forward…"

2.    Summary 

The aim of this presentation is to provide basic information on available
online instruments while reflecting on their use for EFL teaching and
assessment purposes. To this end, a variety of online resources that can
be used to create a more dynamic learning environment and increase EFL
learners’ engagement and motivation will be demonstrated, while issues
concerning assessment feedback and practical affordances provided by open
online technologies will also be discussed.

3.    Bio 

Specializing in EFL Testing & Assessment Jenny Liontou is Assistant
Professor of Applied Linguistics in the Department of Language and
Linguistics, Faculty of English Language & Literature, National &
Kapodistrian University of Athens. Her current research interests include
theoretical and practical issues of testing and assessing foreign language
competence, computational linguistics and classroom-based assessment.


Georgios Chatzis


1. Title: "The Coronaloveletters. Drafting Online Practice Tests with a 

                Creative Twist"


2. Summary: 

This workshop will give hands on examples on how to draft online

practice tests using google forms which also can save teachers a lot of time

on marking. It will also give examples of addons that can be used with the

tests that can promote creativity and boost student participation. Attendee

participation required.


3. Bio

Georgios Chatzis, Karayanni – Chatzi Schools of English, Corinth.

RSA dip, DTEFL, MA ELT, University of Essex. Past TESOL Greece Chair.


Theodora Bogiou


1. Title: "Listen and you will be heard"


2.    SUMMARY: 

Teaching is a listening profession and listening is a virtue.

But is this virtue an inherent gift or is it a skill that can be honed?

How can active listening inspire your students to have a fulfilling learning

experience and how can sharing their own story give room for creativity?


3. Bio

Theodora Bogiou is an English language teacher, owner and director

of studies at Bogiou Foreign Language School and an Academic

Manager at British Study Centers Juniors. She holds an MA in TESOL

and she is a lecturer in teacher training seminars. She was awarded

the Gold Award in Innovation in Teaching in Education Leaders Awards 2020.

 

No comments: